Voor het eerst sinds lang weer slalom training
Eerste weekend van de Regiocup Zuid, zaterdag training, zondag wedstrijd. Wind was ONO voorspeld, helemaal niet handig op Kabbelaarsbank, zeker niet nu het restaurant 3x zo groot is.
Vandaag geen techniek training, maar gewoon korte races oefenen. Goeie opkomst: 24 deelnemers, dus werden er 2 vloten gemaakt. Ik mocht gelukkig in de B vloot, eerste keer even geen druk.
Wind leek wat weinig: 8.0 en 9.0 optuigen, maar uiteindelijk geen tijd gehad om de 8.0 op te tuigen.
De Daytona 9.0 op de iSonic 127 gezet, die ken ik beter dan de JP Lightwind, en loopt denk ik ook harder.

Heat 1
Start aan de boot zijde.
Slechte start, was nog lang niet bij de startlijn. Mijn horloge had ik niet goed in sync.
Race ging wel goed, nog veel plaatsen goed gemaakt.

Heat 2
Start aan de boot zijde.
Net 1 seconde te vroeg.
Top race, 2de bij de eerste boei, en dat bleef zo, niet meer ingehaald.

Heat 3 (poging 1)
Start aan de boot zijde.
Ik was vroeg, paar tellen maar, dus beetje vertragen. Maar iedereen was vroeg.
Blijkbaar kon ook de B vloot een general recall krijgen.

Heat 3 (poging 2)
Start aan de boot zijde.
Paar tellen te laat, maar goeie race, 3de veel mensen ingehaald die vielen of stil stonden.

Zeil wedstrijd door onze baan: Pauze.

De baan werd omgelegd, start vanaf de overkant.
In de pauze even de 8.0 opgetuigd en kort voor de hervatting van de taining geprobeerd: nee, net te klein. Stond heerlijk, maar in de windgaten kwam ik net te lastig weg.

Heat 4
Start aan de boot zijde.
Slechte start, ik stond echt helemaal stil op 100 meter van de lijn, kreeg heel het veld over me heen en had al te weinig wind.
Wel nog wat goed gemaakt.

Heat 5
Start aan pin-end.
Net vals, maar verder top race.

Heat 6 (A vloot start)
Start aan pin-end.
Ging wind, ik kom niet weg, maar zie ook dat ik in de verkeerde vloot zit. De A vloot had een general recall gehad en dit was dus een herstart en niet de B vloot.

Heat 6
Start aan pin-end.
Slechte start, stond weer helemaal geparkeerd. heat wel gevaren, maar dit was kansloos.

Heat 7
Start aan pin-end.
Redelijke start, 2 seconden te laat.
Ik zat naast Fabienne, die was net eerder bij de 1ste boei, maar veel te laag, liet en gaatje en daar ging ik doorheen. Alles goed tot ik mijn zeil wilde omklappen en zag dat daar een ruimte voor was. Stop, verstap me en klap zo boven op Fabienne. Ze had zelf gelukkig niks, ik ook niet. Haar spullen leken heel dus doorvaren. (achteraf was er wel schade, bij haar op de bovenkant van het dek, bij mij de neus kapot)

Pauze, en daar was ik aan toe ook. Was al flink moe, beetje eten en flink water drinken.
A vloot nog 4 heats, B vloot nog 3.
Andere strategie, zoveel mogelijk energie sparen en dichter bij de lijn wachten op de start zodat ik niet weer in het wind gat terecht zou komen.

Heat 8 (A vloot start)
Start aan pin-end.
Was keurig op tijd, misschien net wat vroeg, kijk om me heen, he, dit is niet vloot B. (alweer de verkeerde start) Dus na de startlijn langzaam upwind gevaren om de mannen ruimte te geven en terug gevaren voor start van mijn eigen vloot.

Heat 8
Start aan pin-end.
Paar tellen te laat, ik kwam weer van te ver. Verder goeie race.

Heat 9
Start aan pin-end.
2 tellen te laat, verder goeie race, wel paar keer stil gevallen bij de boeien, niet meer de energie om te pompen.

Heat 10
Briljante start aan pin-end. Werd voor de eerste boei ingehaald door 2 man, die krijg ik niet meer te pakken, viel net als zij stil bij de boeien, maar kon echt niet meer pompen, verder foutloos gevaren.

Na de laatste boei voer ik richting de laatste start van de A groep. Maar was zoveel te vroeg dat ik geen zin had om te wachten op hun start. Ik was helemaal leeg.

Mijn setje had ik uit eindelijk best goed getrimt, board liep lekker los over de chop en zeil was nog net te houden. Downhaul stond voorbij de max van de Daytona.
De 9.0 Daytona (freerace) was erg groot, zeker als je zag dat sommige toppers al met full slalom 8.6 aan het varen waren, maar kon hem nog best goed houden.

Het was goed om te zien dat ik met de jongens sub-top, dus tussen de top 15 van Nederland en de achterhoede nog leuk kan meedoen. Zat meestal voorin de B vloot.
Ik moet duidelijk mijn starts weer beter zien te krijgen. Daar maar eens flink op gaan trainen. Leuk om weer mee te doen.​

Kabbelaarsbank

11:45 1.5 uur Wind: NO 10/16 kts
Board: Starboard iSonic 127 - Boss 6.0 S- 49cm
Zeil: North Daytona 9.0 - Epic Race 520cm - Unifiber Freerace/Slalom 220-280
  Zeil was in het begin goed, soms zelfs klein, flinke wind gaten. Later nam de wind toe en laatste paar rakken was het echt te groot. Ook liep het board niet mooi over de chop, en hobbelde flink. Gijpen ging in het begin in de lichtere wind ook niet super. Had dan ook al lang niet met de iSonic 127 gevaren. Dus moest er ook weer een beetje aan wennen.
13:45 0.25 uur Wind: NO 14/18 kts
Board: Starboard iSonic 117 - Sonntag SL-P 9° 42cm
Zeil: North Warp F2010 8.0 - North Platinum(09) 460cm - HPL Carbon Race 200-285
  Setje stond direct goed, helaas was de wind te vlagerig en in de windgaten kwam ik niet direct in plane. Dus geen optie voor slalom wedstrijd training. (helaas)
14:00 2.5 uur Wind: NO 12/18 kts
Board: Starboard iSonic 127 - Boss 6.0 S- 49cm
Zeil: North Daytona 9.0 - Epic Race 520cm - Unifiber Freerace/Slalom 220-280
  Nog meer downhaul, gegeven, giek nog een tikkie omhoog en base iets naar achteren . Board liep een stuk losser, en daarmee ook beter over de chop. Wel was de druk op mn voorste voet wat minder, nog niet te weinig. Zeil in de vlagen nog steeds groot. In de windgaten bij de start en eerste boeien kon ik met een paar keer pompen wel weg komen. Eerste en 3de rak waren erg ruime wind, in de harde vlagen wel een beetje scary.