Slalom trainen in de regen
Vandaag was er slalom training op Kabbelaarsbank, maar met veel wind voorspeld en een kans op een wedstrijd op Zondag, besloten om niet te gaan trainen en energie te sparen. Was na een paar zware werk weken ook niet top fit.
Samen met Jurjen op Herkingen gaan varen, daar kan ik ook best goed mijn gijpen oefenen.
De parkeerplaats van Herkingen was al een water ballet, afwater pompen stonden al uit, helaas.

Wind leek wat tegen te vallen. Uiteindelijk gekozen voor de iSonic 101 met Warp 7.0. Om hem eens goed te testen de Boss 37.5 er onder gedaan.

In het begin was de wind minimaal, outhaul helemaal los. Langzaam nam de wind toe tot soms zelf heel harde vlagen.
De Boss gijpt echt geweldig. In het vlakkere water is het echt een eitje om een mooie strakke snelle gijp te maken. Was echt 100% doorgeplaneerd.
In de chop/golven ging het ook nog steeds erg goed, board lijkt gewoon door de bocht te willen door de vin. Alleen in de heel harde vlagen naar een downwind run over de chop was het soms wel even werken, maar dat is altijd zo. Stond alle gijpen en bijna alles door geplaneerd.
We hebben een tijdje achter de dam van Herkingen gevaren. Geen lange speed runs voor mij, vooral door de chop verder van de dam af en dan laatste stukje in het vlakke water een gijp maken. Vooral oefenen op de timing van de sail-shift aan het eind van een downwind run. (Doe je dat te vroeg is het zeil backwinded, je duwt als het waren het zeil tegen de wind aan omdat je sneller gaat.)

Was prima training. Boss geeft veel vertrouwen en controle. Wil graag een 36cm gaan testen.
Jammer van (mot)regen heel de dag.

Herkingen

11:00 3.5 uur Wind: ZW 16/24 kts
Board: Starboard iSonic 101 - Boss 4.21 S- 37,5cm
Zeil: North Warp F2009 7.0 - North Platinum(09) 460cm - HPL Carbon Race 200-285
  De Boss 37,5 werkt erg goed, gijpen gaat bijna als vanzelf. Board lijkt makkelijker te carven dan met andere vinnen. In de hardere vlagen wel nog redelijk veel druk op mijn achterste voet, maar geen zwevend voorste voetje. 1 a 2cm kleiner zou misschien nog beter zijn. Ook downwind door chop veel controle en nooit spinouts.