Info
Foto's
Logboek
Stats
Speed

Boards:
Zeilen:
Masten
Vinnen:
Huidige:
Oud:
Play:
Speed:
- 4.3 S- 47cm
- 4.3 S 38cm
- Fr R35 70cm
- D2 60cm
- D2 36cm
- D2 65cm
- Venom 30cm
- Venom v2 40cm
- Venom v2 38cm
- Venom v2 36cm
- Slalom CTB 32cm
- Custom 38cm
- Custom Slalom 30cm
- R10 M+ 56cm
- Venom v2 28cm
- R10 S 60cm
- X1 25cm
- Speed 29cm
- R10 54cm
- Speed 26cm
- R10 S 46cm
- R12 M 64cm
- R13 S 65cm
- R17 S 70cm
- SL2 42cm
- SL2 40cm
- SL2 38cm
- SL4 38cm
- SL5 34cm
- R13 Race 60cm
- R13 Race 56cm
- Slalom Pro 42cm
- R13 S+ 70cm
- Slalom Pro 40cm
- Slalom Pro 38cm
- Slalom Pro 36cm
- Slalom Pro 34cm
- Slalom Pro 30cm
- Alex Aguera 46cm
- CR-10 40cm
- SL4 34cm
- SR 1 38cm
- SR 1m 33cm
- SR 1m 28cm
- SR 2m 46cm
- SRA 44cm
- SRA 40cm
- SRA 38cm
- SRA 38cm
- SRA 36cm
- SRA 34cm
- SRA 32cm
- SRA 30cm
- SRA 29cm
- B+F Speed 35cm
- SR1 31cm
- B+F Speed 30cm
- LeWo Duo R30 22cm
- SL 38cm
- SL 38cm
- SL 36cm
- SL 34cm
- SL 32cm
- SL 30cm
- SL 28cm
- Ultra Slalom 40cm
- SRA 27cm
- Ultra Slalom 36cm
- Ultra Slalom 34cm
- Ultra Slalom 34cm
- Chamaleon 36cm
- Racing/SL 28cm
- Chamaleon 32cm
- The Blade 34cm
- Chamaleon 28cm
- SX 38cm
- XM 43cm
- XTD 51cm
- Devil 31cm
- Eagle L 43cm
- Eagle 31cm
- Eagle 31cm
- Lightning Evo 45cm
- Lightning Evo 41cm
- Lightning Evo 37cm
- Lightning M 34cm
- Lightning Speed 26cm
- R05 50cm
- Ride 52cm
- S07 43cm
- S07 39cm
- S07 39cm
- S07 35cm
- S07 33cm
- S07 31cm
- S09 33cm
- S10 45cm
- S10 43cm
- S10 41cm
- S10 37cm
- S10 35cm
- S11 33cm
- SL7 39cm
- SL7 37cm
- RS7 49cm
- RS7 Silver 41cm
- SL7 35cm
- Superfast 45cm
- Superfast 31cm
- Zero Racing 62cm
- SL-P 51cm
- SL-P 46cm
- SL-P 44cm
- S07 Speed M 26cm
- SL-P 40cm
- S10 47cm
- SL-P 40cm
- S10 45cm
- SL-P 37cm
- SL-P 35cm
- SL-R 46cm
- SL-S 33cm
- Talon 44cm
- S10 39cm
- Talon 42cm
- Talon 42cm
- Talon 40cm
- Talon 38cm
- S11 35cm
- Talon 36cm
- Space Race 65cm
- Pointer MKII M 32cm
- SL S-- 46cm
- SL7 33cm
- SL7 el 28cm
- Talon 40cm
- Talon 38cm
- Talon 34cm
Gieken

Geschiedenis

Surf sessies met Select Eagle L 43cm

16 juni 2005 14:00 2.5 uurWind: Z/ZW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Wind was vlagerig, maar met de 8.5 kon ik altijd planeren met controle. Ik denk dat ik met de Skate met mijn 6.6 ook wel de helft ofzo had kunnen planeren. Maar was gewoon lui. Veel lopen trimmen. Had moeite met hoogte lopen, misschien kan de Eagle 43 die 8.5 toch net niet hebben tussen de vlagen. In de vlagen kon ik makkelijk hoogte lopen.

13 juni 2005 19:00 0.5 uurWind: Z/ZW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:North Natural 7.5 - North Viper Race 460cm - North X-Composite L
Spot:Kabbelaarsbank
De Eagle ging een stuk beter. Goede combi voor een Slalom wedstrijdje, al viel ik bij alle gybjes die ik wilde oefenen wel stil.

05 mei 2005 13:00 0.5 uurWind: W GPX Track
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Schotsman Surfspot
Even het waterop gegaan met mijn eigen 8.5, maar die was eigenlijk te klein, dus maar even gaan testen met wat groters.

05 mei 2005 14:00 1.5 uurWind: W GPX Track
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Schotsman Surfspot
Wind is iets toegenomen dus maar met mijn Bee het water op. Even geholpen met het testen van de GPSsen van F2. max 37.1 km/h

05 mei 2005 16:00 1.5 uurWind: W GPX Track
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Schotsman Surfspot
Weer terug het water op met mijn Bee. Laatste half uur nog officeel gevaren met een F2 gps. Maar de wind was al te ver weg op echt hard te gaan. Haalde de 35 km/h net niet.

24 april 2005 14:00 1.5 uurWind: O/NO 6/14 kts
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Grevelingendam
Aan de kant eerst een elastiek op mijn outhaul trim systeem gezet. Misschien werkt dat wat handiger. Na wat kletsen op de kant het water op gegaan en heb best goed kunnen planeren, ik was sneller in plane dan Martijn die voor het eerst op zijn Hypersonic 133 met een RS-Racing 9.8 bezig was. Als de wind minimaal was kon ik nauwlijks hoogte lopen.

16 april 2005 14:15 1.5 uurWind: N GPX Track
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Grevelingendam
Eerst wat weinig wind, maar al snel genoeg op lekker te planeren. Wind werd steeds harder, tot eigenlijk te hard. Op het water wat aan het oefenen geweest op doorgeplaneerde gubes, naar een paar pogingen zijn er 2 gelukt. Niet slecht met een 8,5. Toe de wind te hard werd in het baaitje nog een paar speed runs gedaan, al snel 55,3 km/h op de GPS. En dat werd zelfs een 59,1 km/h, en dat met een 8,5 zeil.

16 maart 2005 15:45 0.5 uurWind: Z/ZW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Dragster 8.5 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Wind was ver weg, dus even de 8.5 opgetuigd om de trim op te schrijven. Zeil staat mooi, veel loose-leech. Toch maar even het water op gegaan om te testen, in het begin echt tegen max, na een half uur moest ik eigenlijk de downhaul losser zetten, maar daar had ik geen zin in.

20 oktober 2004 14:00 1.5 uurWind: Z 6/14 kts
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.6 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Door gebrek aan wind de 8.6 van mijn vader maar weer op getuigd (zit zelf nog zonder 8 meter). Na een paar baantjes net niet planeren trek de wind genoeg aan om goed te planeren. Na een half uurtje moet ik de downhaul op max. trekken omdat ik met alleen de outhaul het zeil niet ver genoeg meer kan trimmen. De wind blijft stevig genoeg, na flink twijfelen toch maar naar de kant voor mijn 6.8. Wat kleiner, dus fijner en beter te trimmen.

17 oktober 2004 14:30 1 uurWind: Z/ZW 8/14 kts
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.6 - Arrows Ultimate Race 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Kabbelaarsbank
Omdat ik zelf even zonder 8 meter zit de Duell 8.6 van pa maar even geleend. Wind was niet super, maar net voor een dikke bui lekker kunnen planeren. Zelfs zoveel wind dat ik echt op max zat met de 8.6. Ik had nog nooit groter dan een 8.2 op mijn Bee gevaren. De 8.6 voelt niet eens als max aan op de bee, ik denk dat een 9.0 nog wel moet kunnen. Niet dat ik met een 9.0 wil varen, maar de plank kan het wel hebben.

30 augustus 2004 18:00 0.25 uurWind: W/NW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows T-Force 8.2 - Arrows Lance55 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Grevelingendam
Nou eindelijk genoeg zeil. Normale trim er op. Eerste keer met de 100% 490 mast. eenmaal op het water bleek de 8.2 toch aan de grote kant, kon hem nog net houden, en hij kon nog wel strakker, maar de 5.9 was ook nog opgetuigd, en daar was Levon mee aan het varen, inleveren.

10 juli 2004 15:15 0.75 uurWind: W/ZW 12/14 kts
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.1 - Arrows Lance55 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Grevelingendam
Met de Eagle 43cm een stuk meer snelheid. Zeil wat minder getrimd en nu was hoogte lopen ook veel beter. Druk van de Eagle viel nu mee, geen gevoel van steeds worden omgegooid.

21 mei 2004 11:30 3.5 uurWind: N 12/19 kts
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.1 - Arrows Lance55 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Grevelingendam
Lekker aan het scheuren geweest met de 8.1, ook aan het oefenen geweest met een hogere giek, maar dat gaf met deze wind geen beter snelheid en kosten met heel veel upwind. In de vlagen was het stevig werken. Ook het trim systeem bevalt erg goed, zeker in dit soort vlagerige wind.

12 mei 2004 16:15 2.5 uurWind: N/NW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.1 - Arrows Lance55 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Grevelingendam
Genoeg wind om lekker te planeren, maar niet voldoende om heel hard te gaan.

12 mei 2004 19:15 1.5 uurWind: N/NW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.1 - Arrows Lance55 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Grevelingendam
Heerlijk door gevaren tot het donkerder begon te worden en ik redelijk moe. Eind snelheid: max 50,9 km/h niet slecht dus.

30 april 2004 09:00 3 uurWind: NO GPX Track
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.1 - Arrows Lance55 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Dolfijntje
Na wat afstellen van de trim liep het lekker, eerst te veel druk op de vin, maar door mastvoet iets naar achter en giek omhoog ging het beter. Niet echt max power, maar lekker met de Adjustable Outhaul kunnen spelen, werkt best handing, helaas begaf het touwtje van de extra katrollen het en vielen ze in het water. Tot de wind weg begon te vallen redelijk gevaren. 43.3 km/h max, 42km/h best 10sec, 40,8 gemiddelde 10sec.

15 april 2004 18:00 1 uurWind: O/ZO 10/13 kts
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.1 - Arrows Lance55 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:Etang de Leucate - Le Teleski
Eerste keer met het trim systeem op mijn giek het water op. Na 3 baantjes heen en weer dobberen een rakje net planeren en weer dobberen. Gewoon te weinig wind. Bij een ruim rakje en een beetje pompen kan ik soms net planeren. Ach is de Bee niet voor niks mee geweest naar Leucate..

28 september 2003 16:30 0.25 uurWind: ZW
Board:Fanatic Bee 124 Ltd - Select Eagle L 43cm
Zeil:Arrows Duell 8.1 - Arrows Lance55 490cm - Arrows Ultimate Race 190-240
Spot:De Punt
Op het moment dat ik met mijn setje naar het water loop voel ik al dat het te hard is gaan waaien. Eerste baantje heen gaat niet slecht, overpowered terug naar de kant en alles tot max strak getrokken. Heen hoogte lopend ging net. Teug overpowered en de plank niet op het water te houden. Snel kleiner. Was trouwens eerste keer met mijn nieuw Select Eagle vin.